Khamis, 20 September 2012

Kami Jadi BFF Sejak Buat Assignment.

Assalamualaikum Warahmatullah Hiwabaraktuh...
Salam sepetang bersama milo secawan dan cupcakes 10 biji!
Tak kau bunyi tamak. Cupcakes 10 ketul nak telan! Dengan tajuk entry betapa  panjang berjelanya!

Sejujurnya, Lyeen masih terkejut sebab secara automatiknya blog sudah bertukar wajah. Dulu, Lyeen masih menidakkannya dengan menukar settingnya! Dan hari ini, dia tertukar sendiri. Dan seikhlasnya aku rasa macam baru berblogging hari ni. So sweet! Aku the baby blogger!
Hari Selasa, Lyeen lewat pegi kuliah. Hari Rabu pun lewat jugak. Dan hari Khamis yakni hari ni. Lyeen datang awal. Tu sebab muka aku berseri-seri bak delima merekah-rekah. Kuliah start pukul 10.30 am. Lyeen dah ada dalam kelas seawal 10.15 am. Betapa bahagianya aku awal sampai. Sebab yang hari Selasa & Rabu tu tengah stress dengan minggu assignment. Maka, tidur pun tak teratur. Tunggang terbalik! Tempat aku tidur pun merata-rata. Padan muka aku 3 kali ganda sebab suka buat kerja last minit! 
Jujurnya, sepanjang dua minggu lepas. Lyeen sibuk dengan Pesta Hoki dan terpaksa mengorbankan hujung minggu Lyeen. Tapi, takpa..Lyeen redha. Sebab Lyeen suka tengok orang main hoki! Percayalah.! Hari Isnin tadi disebabkan cuti sempena Hari Malaysia maka aku bertungkus lumus menyiapkan assignment yang masih tergendala bersama BBF baru aku. Selain si Floe Yohanes Gukin itu selaku BFF tetap aku. Lyeen dengan Floe tak sekumpulan semester ni. So,kami kurang bekerjasama! Hahahahaha
Yes! Dia. Dulu kami tak rapat sangat pun. Sekadar kawan biasa yang jumpa dalam kelas. Tapi,semenjak semua assignment Lyeen sekumpulan dnegan beliau. Maka, aku makan, tidur, minum, dan sebagainya. AKu buat kat dalam bilik dia. Sampai aku dah lupa roomate aku yang sebenarnya. Hahahaha. Dan, paling menggembirakan, tipulah kalau sepanjang hari kami buat assignment kan? Of course ada saat-saat kami cerita pasal benda lain. Contohnya. Pasal kahwin! Kalau nak tahu rahsia aku nak kahwin awal sila tanya dia. Dia tahu. Tapi Lyeen sure 100% dia tak akan bagitahu! Hahaha. Dia pun bakal kahwin juga. Tapi lama lagilah! Orang dekat-dekat juga. Dekat-dekat tu aku saja bold kan. Biar terang sikit mata dia.

Semenjak kami buat assignment sama-sama juga aku dah berani buli dia. Even dia penolong ketua kuliah kelas aku! Hahahha...Tapi, dia adalah kawan yang sangat sweet. Baik hati budi. Luhur. Sopan-santun. Patriotik. Berjiwa merdeka. Romantik. Comel. Cantik. Sweet. And so on! Lyeen senang bekerjasama dengan dia. Dia tak banyak songeh. Dan part aku paling suka bila aku datang bilik dia, dan aku akan jadi gila sekejap bila cakap dengan 'bear' dia yang sumpah besar sama macam dia. Hey! Thanks juga sebab buatkan aku milo panas. Hidangkan aku chipsmore. Dan paling penting sudi jadi pendengar yang baik untuk semua cerita aku. Untunglah kau dapat kawan yang banyak cakap macam aku!

Nota pelekat warna pink untuk kau dan peringatan untuk diri aku yang serba lemah..:"Suriani binti Usman, berusahalah melupakan insan yang tidak mahu menghargaimu meski hatimu sukar melakukannya. Belajar menerima insan yang menyayangimu meski hatimu payah mencubanya. Allah telah merencanakan yang terbaik untuk kita. Sebelum kita bertemu dengan yang benar-benar pasti kita akan bertemu dengan yang salah terlebih dahulu. Kerana Allah SWT ingin mengajar kita erti menghargai dan bersyukur. Dia maha pengasih lagi maha penyanyang!"
P/S : Mesti kau terharu plus-plus ni kan? Kau nangis kan? Hahaha..semoga kebahagiaan milik orang-orang yang bahagia geng. :: Love u :: geng!

10 000 Makan Cupcakes!:

Syira Lokman berkata...

SYIRALOKMAN.BLOGSPOT.COM :) JOM JOIN CONTEST

Momo berkata...

hope persahabatan kekal selamanye..:)

Mohamad Fathi berkata...

^_^ Salam kenal gak.. Haha..

Moga persahabatan akan kekal selamanya.. ^_^

Unknown berkata...

@sYiRa LoKMaN :) thanx invite dear..:)

Unknown berkata...

@Momo insyaalah..selamanya..:) tq kmu..:)

Unknown berkata...

@Crew Fathi salam kenal juga..hahha:P insyaallah itu yg sy hrpkan..:D

✿INA AINAA✿ berkata...

tulah kebaikkan ada assignment ni sbnrnya.. kadang2 ena kat dlm makmal pembedahan pun, dapat kawan baru.. hehehe... btw, skrg tgh kecoh blog bertukar wajah..apa yang bertukarnya ye?? dashboard dia ke??

Ijatz berkata...

sy suka post ni :-D

m berkata...

aww sweetness! :)

Unknown berkata...

Memang susah bila dashboard bertukar yang baru. Tapi takpe, kena belajar biasakan diri mulai saat ini.

Btw,semoga persahabatan kalian berkekalan okey :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...