Khamis, 6 September 2012

Berdiam itu lebih baik.

Assalamualaikum Warahmatullah Hiwabarakatuh
Salam semanis coklat cair diatas cupcakes...

Lyeen baru balik dari majlis "Sepetang Bersama Tun Dr.Mahatir" yang bertempat di Kelab Komuniti Bandaraya tadi. Mula pukul 3.00 sampai pukul 5 tadi. bahagia sebab dapat jumpa idola Lyeen. Sangat bahagia. Rasa macam nak lompat bintang time nampak Tun tadi. Tak sangka hari ni dapat face to face dengan Tun. Tahniah untuk diriku.:)

Okey, tak mau cerita lebih-lebih pasal tu. Next entry Lyeen cerita pasla tu ok. bila gambar semua dah siap sedutkan ke dalam laptop. Hari ni Lyeen masih dibelenggu penyakit batuk berkahak. Sakit jiwa raga. Namun, Lyeen tiba-tiba teringat  petua dari seorang manusia yang baik hati. Iaitu minum air asam. Maka, aku belilah air asam panas tadi. Siap aku minta limau plus 2 biji. Kadang-kadang pengguna kena guna hak sebagai pengguna.
Berbalik pada tujuan asal entry ini ditaip. Minggu ni entry Lyeen akan lebih berjiwa sentimental sedikit. Sebab bila aku sedih aku akan banyak idea.Percayalah! Ada ketika kita terpaksa melakukan sesuatu yang kita tahu kita tak patut buat. Tapi kita terpaksa buat. Kita terpaksa sehingga kita tak tahu betulkan pilihan yang kita buat. Oleh sebab kita dah tak tahu, maka pilihan paling mudah adalah dengan mendiamkan diri. Jangan berkata ya atau tidak. Mungkin kita akan buat orang lain tertanya-tanya. Tapi apa pilihan kita ada? Maka, berdiam itu lebih baik buat masa itu.
Sinar kebahagiaan itu akan ada. Pasti. Andai kamu sudah letih menanti, maka kamu boleh beralih. Macam entry sebelum ni, andai kamu rasa kamu derita. Maka, keluar dari kepompong derita itu dan cari lorong kebahagiaan untuk kamu. Yakin pada diri kamu. Itu lebih utama. Perpisahan tidak semestinya menjanjikan derita selamanya. Boleh saja kamu akan bertemu kegembiraan. Adakalanya, berjauhan itu perlu andai sudah tidak ada cara yang pasti. Andai hati sudah terluka. Jangan ditambah lagi luka yang ada. Rawatlah ia semampunya kamu.Macam aku rawat penyakit batuk aku. AKu tak snaggup dah muntah untuk kali yang keempat malam ni. Rugi jer aku beli makanan, lastly, aku kena muntahkan balik juga! Rugi ok!
Aku nak pinjam ayat kawan aku kejap. "Aku doakan semoga suatu hari nanti, akan ada insan yang mampu mengembalikan senyum di wajahmu lagi"..Sweet. Perubahan memerlukan pengorbanan. Sweet macam gula-gula kapas. Adakalanya, kesedihan itu tidak perlu dipamerkan, simpan sendiri untuk pengajaran diri sendiri agar boleh memilih jalan yang terbaik suatu hari nanti. Pilihan hidup kita ada dua sahaja, bahagia atau derita. Maka, pilihlah bahagia.

Andai kamu sedar kamu menyakiti orang lain. Mohonlah kemaafan dan doakan yang terbaik untuknya. Sama ada kamu terluka atau melukakan. Andai itu yang terbaik. Lakukanlah.

P/S: Aku dah takdak mood menaip bila aku tak henti-henti batuk. Mohon doakan aku cepat sembuh supaya boleh tulis entry panjang-panjang sampai tahap kita boleh batuk kategori beregu. Tolong pos ubat batuk banyak-banyak. Jangan lupa sertakan cupcakes sekali. Sekian. Harap maklum.

8 000 Makan Cupcakes!:

imantizz_truper berkata...

kita serupa...saya batuk jugak...huhuhuhu...harap awak cepat sembuh...

m berkata...

cepat sembuh! :D

mujagirl92 berkata...

muja doakan lyeen cepat sembuh,, amiin

Unknown berkata...

cepat sembuh cigu ^^

Unknown berkata...

cepat sembuh cigu ^^

Unknown berkata...

@imantizz_truper wah..thanx kamu..kamu pun semoga cpt sembuh ok..:) nah cupcakes..

Unknown berkata...

terima kasih semua..:) semoga batuk ni cpt nyah...:)

Mohamad Fathi berkata...

Ramai eh minggu nieh sakit2.. Hohoho.. Moga cepat sembuh.. wa baru aja dapat demam smlm.. hohoho

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...