Selasa, 26 Jun 2012

Untunglah ada ABANG SAYANG..

Assalamualaikum Warahmatullah Hiwabarakatuh...
Salam Cupcakes Strawberry berintikan cokolat...

Okey, budak kecik pink-pink sebelah Lyeen adalah manusia yang super duper comel a.k.a roomate terbaik seantero dunia. (Suka suki aku membudakkan roomate aku).Dalam entry yang lepas, Lyeen ada mencanangkan bahawasanya Lyeen jadi pengacara majlis untuk acara Larian Guru 2012, Peringkat IPG Kampus Bahasa Melayu. Lyeen jadi emcee dengan the best roomate, Mash.. Yah! Kami SABAHAN.


Motif asal entry di taip:
Lyeen baru jer selesai call Mak Lyeen tadi. Dia tanya, "bilalah kau sampai Tawau?"
Dengan kepala yang berputar-putar Lyeen sedaya upaya memikir jawapan paling tepat.
Kalau kau nak beli tiket balik Tawau sekarang dah beribu-riban ok! Alamatnya makan batu berlaukan rumput hujung semester nanti. Maka, aku bagi jawapan paling menjaga hati.."Nantilah dulu mak, dak boleh bagi jawapan sekarang. Belum cek tiket lagi." Anak soleh dak aku? Lyeen suruh picit iklan-iklan tu kau taknak!..Kejam...mencik..mencik..mencik...:p

Lepas tu, Abang Adi call pulak. Tiba-tiba. Aku mula pelik. Jarang-jarang je budak lelaki ni call aku kan...Hahaha..."Kau minum Vico yang cereal kah original?"
"Hah?" Sebenarnya aku pelik. Mimpi apa dia tanya?
"Abang Adi shopping sekarang ni, kau kan suka minum Vico, Abang Adi belilah terus, mau ka ndak?"
Aku rasa air mata aku mengalir deras. Hahahha...aku tipu! Sweet je abang aku ni!
"Bah, Original. Baiknya kau bang!"
"Memanglah, aku kan Abang Sayang! Ingat adik ok!"
Hahahaha..sumpah aku terharu dengan abang aku. Jumaat ni pun dia datang nak ambik Lyeen dengan adik Lyeen kat UIA tu balik Karak. Wal hal kami ada jer kuliah Jumaat tu...Kami tahu dia RINDU sebenarnya, Tapi dia takmau cakap...Budak lelaki memang macam tu kan..Hahahahaha:p

P/S: Sumpah, ada abang ni kadang-kadang stress bila dia marah-marah aku rasa macam nak siram jer dia pakai air panas! Kejam dak aku...T_T....Tapi, aku tahu dia marah-marah pun dalam hati dia ada taman super duper cun! Untungkan ada ABANG? Siapa takdak abang sila mintak dengan mak sekarang!

21 000 Makan Cupcakes!:

Noor Zaironna Jaihan berkata...

saya ade abg jugak :p

imantizz_truper berkata...

saya pun ada abg jugak...jadi spy saya...check habis hnset saya,huhuhu...dia nak tau dgn sapa saya berhubung..last2 dia dapat 6be buah hati saya...ingatkan nak sound,rupa2nya masing2 dok bertanya khabar pensyarah dekat poli...loklaq sungguh...hahaha

Unknown berkata...

@Noor Zaironna Jaihan abg syg....:)kan..kan..hahhha

Unknown berkata...

@imantizz_truper hahaha...sweet je mcm tu..hhaa..lyeen pernah juga abg baca sms....waaa..T_T

Noor Zaironna Jaihan berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Flavnesz berkata...

abg saya puyn sgt prihatin.. dulu tiap kali nak exambesar, dia wajib belikan bnyk buku latihan untuk saya..:D

Unknown berkata...

kirim salam abang ipar..ehhh? =p

Tanpa Nama berkata...

alolorrr, bestnya ada abang. kita takda abang pun. tskkk.

Unknown berkata...

@zanairin best kan..kan..kan..hikhik....kalau boleh nk beli smua..time abg bayar..hahaha

Unknown berkata...

@Mk Syahir aku rasa kau salah komen entry ni..hahahah

Unknown berkata...

@Rara Nasiha xpa..xpa..lyeen jd abg rara..:D

ary_lee berkata...

xdak abang @_@
abang kita meninggal waktu dia tecik@_@

Eintan Nurfuzie berkata...

mm.. alao2 comel2 smua

MalizaMah berkata...

comei sgt roomate tu... haaaaaaaa.....

saya tak ada abg juga...........

Rann berkata...

best best! BTW, kitak kacak kohhh *bhs swak ~ :D

*awak cantekk maknanya .. hehek.

Unknown berkata...

@ary_lee semoga abg ary d tmptkn dklgn org2 yg beriman...insyallah..kita doakan dia..:)

Unknown berkata...

@eintan nurfuzie hikhik..comel2 smua...tq..tq..:p

Unknown berkata...

@Alieza Dayasari rumate sy mmg comey....kan..kan..:P hehehehe....xpa..bole cri abg nnt..:p

Unknown berkata...

@Rann waaah..tharunya dpt bljr bhasa srwk...T_T..kitak kacak jugak...
hahahhah:)

Unknown berkata...

untunglaah..untunglaah ade abang..kite tade abang..kite tade kakak..huwaaa..kite anak sulung..wee..mesti best kan ade abang..huhuu =D

Unknown berkata...

untunglaa~~
hehe.. aku ada bakal abang ipar jak.. kekeke..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...