Rabu, 6 Jun 2012

Kalau Tak Cuba Tak Tahulah!

Assalamualaikum Warahmatullah Hiwabarakatuh....
Salam Apam Poloka Dot-Dot Berintikan Cokolat....

Sekian lama jam berlalu Lyeen menginsafkan diri dari mengatas taliankan diri Lyeen di laman sesawang untuk hari ini. Maka, malam ini Lyeen mengataskannya juga...buat malu kau Lyeen, guru BM merosakkan BM...T_T
Baiklah, rasionalnya...almaklumlah chef baru nak try resepi baru..HAHAHAAHA


Dengan semangat waja yang berkobar-kobar aku paksa abang aku teman aku pergi Bentong beli bahan-bahan untuk buat Apam Poloka Dot-Dot! First tu memang abang aku taknak! Yerlah, jauh kot dari Karak nak pergi Bentong! Jadi, antara alasan beliau;
1. "Aku penatlah!"
2. "Nanti kita beli jak la!"
3. "Jalan sesak ramai orang balik kampung!"
4. "Tiada kawan kakak kau di rumah!"
5. "Lusa jak la, lusa kita pegi Temerloh!"
6. "Kau tu lambat siap!"

Last-last, aku buat-buat rajin. Aku masak, aku vacum karpet, aku sapu bilik,aku siram bunga, aku cuci kereta *cuci kereta aku tipu* Hahahha, lepastu kan, tengah Lyeen duk tengok TV..Siap cepat! Jam 3.00 tiada dalam kereta, cancel! Hahaha...Dengan senyuman hingga ke telinga aku terus mandi dan bersiap! Tepat Jam 3.00 aku depan pintu rumah, siap suruh dia ambil gambar aku! Motif aku nak ambik hati dia sebenarnya!


Bila sampai Bentong, Lyeen ajak abang Lyeen pergi kedai kasut Yeng Beng kat sebelah KFC tu,
Tujuan nak beli kasut kuliah, sebab kasut kuliah aku dah lumat disebabkan sem lepas IB memang kaya dengan batu. Tapi, semester ni IB dah pasang jalan berturap! Haahha, sah kasut aku tahan sampai semester 8! Kau ada? Bila, aku dah pilih-pilih kasut. Then dah jumpa yang berkenan!
So, aku pergi kaunter. Tiba-tiba abang aku datang dengan muka kontrol macho ala-ala Aaron Aziz:)

"Berapa?"
"39.90"

Lepastu u olllsssss dengan rasa meriahnya hatiku berbunga-bunga tatkala beliau mengeluarkan dompetnya lalu membayar kasutku itu! T_T..Aku terharu! Kalau aku tahu aku ambik sekali kasut yang harga RM 59.90 tadi! 
So, kesimpulannya berbuat baiklah kepada abang anda terutamanya yang dah berkerja! Untunglahhhh..;p


Sebenarnya, aku menaip entry ini setelah aku siap membelasah Apam Poloka Dot-Dot itu..:)
Entah apa jer la rupa Apam Poloko Dot-Dot aku! Dot-Dot dah jadi ukiran ntah apa-apa!
Entry lepas ni Lyeen akan buat korang rasa nak muntah berbaldi-baldi tengok aku buat Apam Poloka Dot-Dot yang sangat hodoh!

P/S: Minggu depan aku balik KL, aku tahu abang aku rindu aku dengan adik aku. Sebelum ni kami tak pernah jauh dari dia. Lepas ni keluarga dia mesti sunyi sebab aku dengan adik aku dah tak dak nak melalak sampai ke malam buta! Apapun, Lyeen bahagia ada abang sehandsome, sebaik,sepemurah dan sebagainya yang TERBAIK seperti dia. Dia abang sulung dalam keluarga. Walaupun dia tegas, kadang kala dia memang seorang abang yang gila-gila! Sweet kan kami? Hahahha.. I love u Abang Adi!

25 000 Makan Cupcakes!:

Ikam berkata...

gila baik bakal abng ipar aku eh silap-silap..goodluck mengapam wei..jngn jadi karipap sudah

Zul De Alexis berkata...

wah untunglah..jeles!..pi temerloh roger wa..k.

haz berkata...

bestnye dpt abg yg sebaik tu.. my bro totally the opposite. =.='

Unknown berkata...

@Ik Hanif HAhahaha..aku buat jadi donut!baru super duper terbaik bro!

Unknown berkata...

@Zul De Alexis hahahha....insyaallah...nk pegi menyemak kat temerloh kjap!

Unknown berkata...

@haz hehhee....dia sweet mcm gula2..takpa pujuk je abg haz..buat2 rajin..:p

Unknown berkata...

Untungggg nya dia. Kasut baruuuuu tuuuu! Hehe kurusnyaaaaaaaa cik lyeen nih. Jeles zera. -,-

Unknown berkata...

@zera eira kurus tahap cekedeng ni zera..T_T...nk tips sikit ble??...hikhik..ksut bru yg free..;p

fyzah berkata...

tahniah2x..abang kiteww pun sharing is caring cam abg dierrr jgk..heheh

Unknown berkata...

@fyzah wah best kn...nnti abg kita ble jadi geng..:)

AmyZana berkata...

sye tiada abang.

sobs

MalizaMah berkata...

haaaaaaaaaaa Lyeen beli kasut kuliah awalnya.
waaa gaya mcm dah tak sabar nak balik ib ni... wakakaka.....

MalizaMah berkata...

kalau ckp pasal ib.. bukan batu jer...
segala-gala ada..
dari kasut bertumit dah rasa mcm nk pakai croc jer. haaaaaaaaaa

Eintan Nurfuzie berkata...

BEST LA CMTUH

Bungasunti-Maternityandnursing berkata...

untunglahhh haha

Unknown berkata...

@AmyZana alololo..comelnya dia..xpa...xpa...nnt boleh cri abang...abng syg....hikhik..;p

Unknown berkata...

@Alieza Dayasari Hahhaha..taw xpa kak..semangat berkobar2 ni..;p...sem ni ib dah cntik kot...x risau dah..:D

Unknown berkata...

@eintan nurfuzie yer ke? hehehe..kan..kan...:p

Unknown berkata...

@miss fatihah untung 50 % dr asal...hahhaah

AmyZana berkata...

@Cik Lyeen ahaks. boleh ke share abang? *goyang2 kening*

Yumida berkata...

wah..beznye..nk jgk berabg ngn abg adi..blh ker...kikikiki
hope abg lyeen sntiasa dimurahkan rezeki...

Unknown berkata...

@AmyZana boleh2x..:p hikhik...

Unknown berkata...

@Yumida yhanx kamu..mudah2an..amin...:)

Hidayah berkata...

nih yang mula nak carik entry yang ada muka abang adi nih..

ehehehehe..

Unknown berkata...

@Hidayah Bach alamak..kak ipar baru ke ni?hikhik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...