Sabtu, 26 Januari 2013

Santai Cinta

Assalamualaikum Warahmatullah Hiwabarakatuh,
Salam Cupcakes Cip Coklat bersalut Strawberry.


Credit untuk Blogger Ini. Tahniah untuk beliau sebab dapat baby baru!.. Actually, Lyeen jumpa quotes ni kat blog beliau. Tapi, dia buat dalam bahasa omputih. Lyeen transletkan dalam bahasa ibunda yakni bahasa Melayu. Sweet tak?

♥ Andai sahaja Allah SWT telah menentukan 'dia' itu adalah bakal imam dan suami saya..♥

"Saya pasti akan melakukan seperti itu.

Saya akan tunjukkan saya juga mahu dia,
Saya akan buktikan saya juga perlu dia,
Saya akan ingatkan saya juga cinta dia,
Saya juga akan pastikan bahawa saya akan bersama dia.
Disyurga. Selamanya."

Baiklah. Entry yang sangat ringkas. Tapi, Lyeen tahu akan nampak sweet buat mereka yang mendalaminya. Kita berkasih sayanga tas landasan yang benar. Jangan biarkan kita keciciran. Cinta itu indah andai semuanya dinoktahkan dengan janji syurga. Syurga cinta itu manis. Semoga kita diletakkan bersama dengan jodoh-jodoh yang baik, soleh dan solehah. Aamin.

Nota Pink : Cinta itu menanam padi. Andai lama ditunggu hingga betul-betul sudah sedia. Itu adalah padi terbaik. Tapi, kalau baru jer tanam hari ni. Esok nak tuai. Tak kemana la jawabnya. Apapun, semuanya kerja Allah. Kita yakin dan percaya bahawa kalau kita baik. InsyaAllah, kita juga akan dapat yang baik.

Ok bai. Assalamualaikum.


7 000 Makan Cupcakes!:

Nurul Alia Syuhada berkata...

Suka perumpamaan tu , "padi" Jangan tuai awal2 . Yup ! Got it !!

MisEyz BLurz berkata...

alala...so sweet..hihi

aisyah humaira' berkata...

kena kawen cepat ni. lyeen dah suka ckp psl cinta. haha :D


#btw, baby niera kuar 3/4 thn lagi kot. ayah baby ada kat luar negara. jauh. heee :D
#hakikatnya memang sedih bila tgk yg dh kawen ada baby, tapi Allah lebih tahu yg terbaik. dia nak bg bercinta lama2 kot dgn suami. dating sampai 3/4 thn lagi. hehe ;)

nabila biela berkata...

best ayat tuh,,,hehe

adarain berkata...

Jodoh di tangan Tuhan. Semoga mendapat lelaki yang soleh. hehe

QasehnyaRania berkata...

ye betul tu :D

tahniah buat beliau sbb baru dapat bb. nak g terjah jap :D

Nora Karim berkata...

betul tu... jangan jadi hamba cinta...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...