Ahad, 9 Februari 2014

Jangan Jiplak!

Assalamualaikum Warahmatullah Hiwabarakatuh.
Ehem-ehem, minggu ni ras amacam free sangat-sangat sebab rajin jer update blog. Ehem! Bukan tak sibuk tapi rasa rindu nak men'tap-tap-tap-tap' dekat atas keyboard. Sabtu tadi pergi outing dengan adik Lyeen. Tadi pergi dating dengan ehem-ehem. Hahahaha! Tipu. Orang single mana boleh dating dooohhhh! Ohhh, pasal tu cerita kemudian. Sebab cerita dia panjang sangattttttttttttttttttttt.
Aidijuma WL Tulip
Entry hari ni lebih kepada penceritaan umum. Hahahaha, semalam singgah beli tudung dekat Aidijuma Concept Store di Central Market, tak ramai orang walaupun AJ dah release tudung design terbaru. Semalam AJ buat sale untuk dua design terbaru je. Yang lain tetap dengan harga asal. Harga asal yang baru utuk semua koleksi Black Label ialah RM 49.00. Cunlah! Kalau dulu RM 59.00. So, harap-harap lepas ni sale 50% akan selalu ada. Hahaha.

Apa fenomena yang berlaku dekat Aidijuma sekarang ni memang diluar jangkaan. Semua orang berpusu-pusu. Tapi, sekarang ni bila ramai orang yang tak bertanggungjawab nak jiplak pulak design dari Aidijuma. Lyeen join beberapa group yang menghimpunkan peminat-peminat Aidijuma ni. Jujurnya memang kita tak puas hatilah bila ada orang yang jiplak-jiplak ni. Sabtu tadi pun pergi Masjid Jamej berlambak klon AJ ni. Senyum-senyum je lalu. Adik Lyeen cakap, "tak mainlah klon!" Hahahha. Ehem, tak marah bila orang nak beli. Yang penting niat kita nak bertudung dan tutup aurat tu baik kan. Alhamdullilah. Yang kita memakai ni tak  terasa sangat. Tapi yang empunya design tu. Kesian tengok post Datin Norjuma dekat Pages dia. nampak sangat dia kecewa dengan kelompok manusia yang menjiplak ni. Tak kisahlah bila kita beli dengan harga RM 59.00 tapi yang klon boleh jual hanya RM 6.90. Memang sakit jiwa kita dengar. Tapi apa yang penting kualiti dan kepuasan yang kita dapat. 
Aidijuma WL Waterdop
Jujur Lyeen memang puas hati dengan kualiti dari AJ. Kain tebal, Bidang besar dari bidang yang biasa. Kalau basuh mesin pun warna tak luntur. Sekarang pun White Label semua cun! Harga pun RM 10.00 je. Tapi stok memang terhad kan? Tu sebab kena grab laju-laju. Semalam pergi sebuah kedai tu, dia jual klon AJ. Macam-macam design ada, dari yang Black Label sampai ke White Label. Pegang kain dia. Memang nipis. Warna pun memang berbeza dan tak salah bila saya berbicara tentang kualiti. Konsep Lyeen beli tudung, "Biar aku beli mahal yang penting aku puas hati." Bukan Lyeen nak pentingkan jenama ke apa. Noooo! Ada sesetengah orang tu marah bila cakap pasal ni, "Biarlah jiplak pun! Yang penting tutup aurat!". Yes. Lyeen tak marah pada yang tukang beli sebab memang mereka tak tahu pun. Tapi yang tukang jiplak ni. Ermmmm, ibarat menadah nasi ke periuk nasi sendiri tetapi tak sedar periuk nasi orang lain dah tertutup rapat!

Nota pink: Bak kata Datin Norjuma, "Bagaikan kebiasaan yang saya lalui, mana mungkin perompak atau pencuri hak orang lain mengaku dirinya telah merompak/mencuri dan menjualnya semula... Mungkin ketika kecil dulu, ibubapanya berkata "tak pe lah meniru atau mencuri asalkan ke sekolah bertudung"... See, penuh tersirat. Apapun, good luck untuk AJ. InsyaAllah, AJ masih ada penyokong dan peminat setia yang sentiasa grab yang ORIGINAL dari AJ. Bukan pentingkan JENAMA atau TAG AJ tapi kualiti dan kepuasan yang AJ berikan kepada penggunanya!

#Siapa yang berminat dengan Tudung Bawal Aidijuma yang original boleh contact Lyeen dekat SINI okay. Bai. Assalamualaikum.


2 000 Makan Cupcakes!:

Unknown berkata...

Setuju3. :)
Follow me back lyeen, salam ukhwah :)

Nadia Johari berkata...

tudung adijuma berwarna wrni..cntikk

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...