Rabu, 12 Februari 2014

Jalan

Assalamualaikum.
Setiap perjalanan ada kalanya terlalu mudah untuk kita lalui. Lurus dan indah tanpa berliku. Kita tersenyum kerana mudah untuk melaluinya. Tapi ada suatu masa, jalan itu terlalu payah dan terlalu sukar untuk kita hadapi. Berduri, berliku dan pelbagai dugaan. Jangan pernah mengalah, teruskan berjalan kerana siapa tahu andai di hadapan nanti ada 'misteri' yang menanti kita? Walaupun kita tersungkur jatuh, bangkitlah kerana kegagalan mengajar manusia mencari kejayaan. Kesakitan mendidik manusia mencapai kebahagiaan. Manakala kesedihan mengajak manusia mencipta kegembiraan.
Nota pink: Saya tak tahu apa akan jadi selepas ini dengan perjalanan hidup saya. Apa yang saya pasti, saya wajib untuk terus berjalan mencari falsafah hidup. Apa yang saya harap juga agar ada 'orang' yang sentiasa bersama saya samaada saat air mata kegembiraan jatuh membasahi pipi atau pun air mata kesedihan mengalir  pada wajah. Teruskan perjalanan kita kerana hidup ini suatu penjelajahan yang sangat luas!
Ok bai. Assalamualaikum.

6 000 Makan Cupcakes!:

Syira Lokman berkata...

kte ade..terus kuat akak :)

Aku pengembara berkata...

Be strong budak Tawau.. :)

Nur Aliyah Syofia berkata...

hai dear, jom join GA ni ( http://aliyahsyofia.blogspot.com/.../first-giveaway... ) Hadiahnye baucer pembelian RM50^^.btw, done follow u

Liyliz berkata...

awak . good luck utk setiap langkah bakal yg awak lalui tau

Unknown berkata...

Hye, saya suka baca blog awak, baru-baru ni saya ada buat blog harap awk boleh singgah dan follow blog saya. awksweetgitu.blogspot.com :)

Nadia Johari berkata...

masa cepat je berlalu..begitu juga dengan setiap langkah yang kita jalan kene lalui dengan tabah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...