Ahad, 5 Mei 2013

Ku Lihat Hijau dan Biru...♥

Assalamualaikum Warahmatullah Hiwabarakatuh.
Salam CuPcakes Hazelnut berkrimkan Cokelet!


Semestinya untuk readers setia blog cupcakes ini! Silalah makan sambil baca entry terbaru ni. Bhahahaha. Whatever sungguh! Asyik orang kat luar cerita pasal undi-undi. Lyeen sibuk update entry. Best juga tengok ragam manusia ni. Ada macam-macam. Tak kisahlah nak pilih antara INI KALILAH atau LAIN KALILAH. Yang penting negara kita kekal aman, damai dan sentosa serta sentiasa dalam lindungan Allah SWT. Aamin..:)


Cik Lyeen LOVE Malaysia!

Okay. Tamat untuk sesi pendahuluan. Bhahaha. Hari ni ramai yang inbox Lyeen untuk Lyeen jadi seorang yang tabah. Thanks sebab alert dan caring untuk itu. Bhahaha. BFF si Floe itu pun siap bagi buku yang ada nota pemberi kata-kata semangat. HAHA. Chill la u olls. InsyaaAllah Lyeen okay. Sebenarnya, Lyeen tak kuat u olls. Tapi, diri ini berlagak untuk kuat supaya segalanya nampak sempurna. Tipulah bila orang yang kita sayang khianati kita, kita tak sedih emo-emo. Tipu.Tipu.Tipu. Tapi, bila Lyeen fikir balik..Maybe Lyeen ada sakitkan hati orang tu sebab Lyeen rasa sakit yang macam ni. So, Lyeen belajar untuk cuba letakkan diri kita dalam situasi orang lain sebelum kita nak buat something kat someone. Yes! Lyeen belajar tentang itu hari ini.


Thanks Floe.
I paling suka part "Berubah itu kadang menyakitkan. but trust me, to be a better person, you have to feel the pain first". Okey, i suka part tu. Apa yang aku harap kesakitan ini adalah yang pertama dan yang terakhir. Ok tamat. Sebolehnya Lyeen taknak cerita lagi. Cukup-cukup sudah.Cukup sampai disini saja. Owhh! Kopipes lagu kejap. Bhahaa. Lyeen berlagak untuk jadi heroin dalam sebuah drama korea yang pura-pura gagah. padahal bila sendiri nangis tak kira masa. Eww! Tu sebab Lyeen suka menyibukkan diri even takdak benda pun yang Lyeen nak sibukkan. Fail Anatomi dan Fisologi dah masuk kali yang ke 58 aku kemas. Owh....=_=


Kawan saya. Kecik-kecik cili padi. Kalaulah aku setabah kau! Kalaulah aku sekuat kau.
Kuat servis bola tampar sampai keluar gelanggang. Thanks beri aku ruang semalam untuk tahu semuanya. Siap kunci bilik lagi. First, aku takut juga kau buat macam-macam dengan aku yang lemah ini. Tapi aku yakin kau masih waras. HAHA. Thanks menyaksikan dan mendengar segala kenyataan yang begitu pedih. Triple thanks untuk roomate anda. Dia adalah penyelamat aku dalam lakonan yang aku tak tahu jalan ceritanya itu. Aku terhutang budi dengan dia. Terima kasih.


Saya adalah saya yang hari ini. Semalam saya adalah pelakon yang saya sendiri tak tahu watak saya.
tapi, hari ini saya bangkit dengan diri saya yang baharu. Saya yang bangkit berbekalkan sedikit kekuatan dari awak. Apa yang saya mohon, pergilah dan jangan pernah kembali lagi. Jujurnya hati ini terlalu payah menyimpan benci apatah lagi dendam untukmu. Kerana hati ini terlalu sayang dan sayang. Hingga tiada ruang untuk perasaan benci itu bertapak. Jagalah dirimu apa adanya. Sehh. Ayat power macam dalam sinetron! Ok, ini entry emo-emo yang last engkau Lyeen. lepas ni please update entry yang lain. Bhahahha.

NOTA PINK YANG SEDIKIT PANJANG HARI INI: Manusia kadangkala gagal memimpin akal ke jalan yang benar. Ada kalanya manusia tersasar dek kerana nafsu syaitan yang beraja. Apa yang tidak patut menjadi patut. Apa yang bukan pada haknya menjadi sebaliknya. Lyeen hanya menyaksikan. Betapa hebat ragam dunia sehingga yang benar-benar insaf teraniaya. Tertipu. Dikhianat. Perasaan sesama manusia bukan lagi menjadi sesuatu yang harus dijaga. Tetapi dipertaruhkan untuk sebuah kepuasan. Tergamaknya mereka. Hati manusia ini dipermainkan sehingga hati manusia ini terlalu patah. Semoga pemilik hati ini terus kuat. Tabah dan terus tersenyum meski sekeliling mengatanya. InsyaAllah.

Ok bai. Assalamualaikum.

7 000 Makan Cupcakes!:

Unknown berkata...

apa yang boleh di katakan di sini, menerima cinta kedua memang sukar apabila cinta pertamanya telah di khianati.. tabah harus tabah dan terus tabah jika itu ujian darinya ok lyeen.. gud luck.. ;)

dyanzakhi berkata...

anda ditag =)

http://dyanzakhi.blogspot.com/2013/05/grand-blogwalking-by-dr-chenta.html

Unknown berkata...

ini kalilah lyeen.hehehe ..
ini soal hati dan perasaan saya faham sangat.ehh..haha.
mohon menabah dan kuat.
keep calm and stay cumil.gituuu :D

Tanpa Nama berkata...

tali yang putus klu disambung semula , akan terlerai jua satu hari nanti . senang cita , cari jer tali baru ya ...

cik lisa berkata...

tabah itu kunci kesabaran dan keredhaan :)

aisyah humaira' berkata...

niera tahu lyeen kuat ! percayalah :)

Cik Fie berkata...

kena sabar :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...