Khamis, 27 Februari 2014

Hilangkan. Lumpuhkan. Matikan.

Assalamualaikum Warahmatullah Hiwabarakatuh.
Salam Cupcakes Red Velvet dengan Chocolate.

Sebenarnya tak plan pun hari ni nak update blog, tapi tiba-tiba ada idea nak taip tu sebab terus buka dashboard yang dah lama sangat tak buka. Minggu ni Lyeen tak tahu kenapa Lyeen rasa letih sangat. Rasa seluruh badan ni penat. Tulang-tulang ni rasa macam dah longgar. Hahaha. Minggu ni je sibuk dengan macam-macam hal dekat IPG. Semester ni semua kerja nak kejar laju-laju sebab takut menganggu masa nak praktikum nanti sampai tahap tercungap-cungap nak kejar. Rasa nak senyum pun dah lupa macam mana nak senyum!
Minggu ni juga minggu Lyeen membiasakan keadaan diri. Tahu je bila orang kecewa ni, masa nak betulkan emosi, betulkan hati, betulkan rutin tu semua kena berubah. Nak tak nak kena buat juga. Kalau sebelum ni ada orang nak care tapi sekarang orang yang care pasal kita dah kena rampas. So, kita buat hal sendirilah. Okay, rasa emosi pulak taip ayat tadi. Nak delete tapi rasa malas nak delete. Baca jer la. Eh? Hahaha. Nasib baik kali ni tak rasa kecewa gila-gila sebab dah pernah kena berkali-kali sebelum ni, so persiapan kali ni lebih strong! Strong pun gua tetap nangis beb! Tapi, bila fikir balik, bazir air mata aku je. Sakit hati kot bila kita sayang sangat-sangat tapi khianati kita. Tinggalkan kita macam tu je. Ohhhhh, sedih rasa macam nak nangis lima puluh lima tahun. Ok tamat. 

Semalam Lyeen dengan tak sengaja pitam dalam kelas. Alhamdullilah kelam kabut juga kelas aku buat. Sebelum pitam tu aku menangis sebab aku terasa hati dengan classmate aku. Jujur, Lyeen memang tak suka kena marah. Bila aku kena marah, cepat je air mata aku keluar macam air paip. Bila aku nangis, mulalah oksigen aku kurang. Haissshhh! Tapi, mungkin juga badan Lyeen lemah sebab minggu ni waktu untuk berehat tu memang susah nak dapat. Pagi sampai petang, kuliah.  Petang sampai ke nak malam tu, latihan sukan. Malam sampai ke tengah malam, buat assignment. Bila masa nak bagi rest pada badan? Maybe badan lemah sangat. Kena dengan aku yang memang antibody tahap rendah. Hahaha. Rendah pun aku tetap atlet okay! Eh? Hahaha.
Lyeen bersyukur sebab Allah SWT pinjamkan Lyeen sahabat-sahabat yang baik dan sentiasa ada untuk Lyeen. Buat Lyeen gelak. Buat Lyeen rasa sengal je. Buat Lyeen rasa happy! Selalu ingatkan Lyeen macam-macam. Kadang-kadang rasa sedih plus terharu sebab dapat sahabat baik macam classmates Lyeen. Dah tiga tahun sama-sama dan masing-masing dah kenal. Suka ayat Suri yang ni, "Aku kenal kau bukan baru semalam geng! Aku kenal kau sudah tiga tahun setengah!" Ehem, rasa sentap dengan ayat ni! Thanks sahabat!
Dan nasib baik Lyeen ada Beruang Pink aka Bear yang sangat setia. Dah dua malam Lyeen tidur mula-mula letak Bear dekat tepi sambil letak tangan Bear atas mata. Alih-alih pagi Bear dah dekat bawah katil. Owhhhh! Sorry Bear. Erm, seok kelas mula pukul 9 pagi. Alhamdullillah boleh lewat sikit nak bersiap. Hahaha. Paling penting esok hari Jumaat. Lepas hari Jumaat hari Sabtu. Yehhhh! Bila cuti ni rasa cool sangat-sangat sebab boleh keluar pergi mana-mana untuk bagi masa pada diri sendiri. Sabtu ni plan nak pergi KLCC sebab semalam aku mimpi pergi KLCC. Nak pergi tengok ikan dekat Akuaria.Sebab Akuaria banyak ikan Ohhh mesti best kan...? Lyeen tengah pujuk adik Lyeen yang dekat UIA tu untuk teman Lyeen jalan-jalan. Rugilah ada adik kalau tak boleh bawa jalan! Hahaha.

 Ehem, dekat IPG Lyeen ada satu akuarium besar mereka letak dekat lobi. Lyeen suka kacau ikan-ikan dalam akuarium tu. Lyeen letak tangan kat kaca akuarium lepastu tarik jari dari hujung ke hujung dan ikan-ikan tu pun ikut sekali macam ada magnet. Bila Lyeen lepas tangan, ikan tu bengang. Seronok. Rasa macam nak picit-picit ikan kat dalam tu sampai keluar isi perut. Eh? Hahaha. Apapun, motif entry malam ni takda isi utama semuanya isi rojak. Cuma nak pastikan blog ber'upadate' saja. Sebab tanah kedaung saya semakin kering kontang dengan sebarang bunyi tap-tap-tap atas keyboard.
Ni ikan yang ada kat lobi IPG Lyeen. Yang besar tu Lyeen namakan Bagong. Sebab ikan tu besar sangat. Bagong tu makna dia besar. Bagong tu juga ikan paling cepat stress bila dah asyik kau main-main lepastu tinggalkan. Sah-sah dia bengang. Lepastu Bagong melompat-lompat tanda protes! 
Nota pink: Semoga hari saya sentiasa ada sisa-sisa kebahagiaan dan kegembiraan meskipun saya seringkali dikecewakan oleh orang yang sama. Saya tak mohon apa-apa yang menyusahkan. Apa yang saya mohon semoga saya dipermudahkan untuk hapuskan, lumpuhkan dan matikan ingatan saya tentang orang yang tidak mahu menghargai saya. Hanya itu :'( . Andai kesedihan saya mampu melahirkan kegembiraan pada orang lain, maka tinggalkanlah kesedihan itu pada saya dan berilah kegembiraan itu pada mereka.. kerana saya percaya mungkin ada kegembiraan lain untuk saya."
Ok bai. Assalamualaikum.

6 000 Makan Cupcakes!:

Maria Firdz berkata...

Take care ea dik... Huhu, kena kuatkan smngt bila kna marah sbb dh keje nnt.. Kna terima je bila kna marah... Mpga dipermudhkan urusan ea...

Aku pengembara berkata...

Hilang lumpuh mati.. :)

Wafi Remli berkata...

Bahasa apa bagong tu? Kalau sudi sila singgah sini!

Byzura Halifah (MB) berkata...

lumrah kehidupan...kita sayang & percaya,akhirnya kita dikhianati... be strong stp pa blaku ada hikmahnya... b'syukur kita masi ada keluarga & kawan yg setia d sisi... :)

azura berkata...

akk pun xsuka kena marah, try buat sehabis baik n ikut waktu...

ermmm kadangII kataII lyeen buat akk tersedar ttg sesuatu !!!

Nadia Johari berkata...

pahit manis payau semua akan kite lalui..menjadikan kita lebih matang dan pandai memilih kawan..=)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...