Ahad, 18 November 2012

Oh, menyampahnya!

Assalamualaikum Warahmatullah Hiwabaraktuh..
Salam Cupcakes berwarna purple..

Lyeen tak update blog dah dua minggu. Jadi, bila aku update blog sekarang aku dah rasa pelik. Whatever sungguh cara aku nak buat intro entry kali ni. Dua minggu lalu, alhamdullilah Lyeen dah sampai Tawau, Sabah dengan selamatnya. Walaupun sebenarnya aku rasa flight kali ni sangat mencengkam jiwa dan raga aku bila pakcik yang duduk sebelah aku tu perasaan hebat! Dia rasa kapal terbang tu hak milik mutlak dia. Oh, menyampahnya! Plus aku terpaksa mendukung, mendodoi, menjaga rapi baby yang baru lahir hari sebelum aku naik flight. Nasib jer aku dikurniakan sifat sabar yang tinggi. Alhamdullilah. 


Baby coklat berhidung dan bertelinga besar inilah baby tu. Baby ni lahir kat kedai patung dekat Pasar Seni. Nama kedai aku dah lupa! HAHA. Nanti aku cari balik. Hakikatnya beruang ini bukan milikku. Tapi milik manusia lain dan aku terpaksa membawa beruang ini naik flight. Next time aku akan beli seat lebih untuk bear macam dia. 

Bila aku bawa si Cikki ni semua orang tengok aku. Sampai tahap aku jadi kekok nak jalan. HAHA. Bila masuk flight pulak aku tercari-cari juga Adam Mukhriz.. Tapi, aku rasa dia cuti kot! So, aku redha dengan mendukung si Cikki dengan tabahnya. Okay, berbalik pada cerita pakcik yang duduk sebelah aku tu. Ampun, punya berlagak tahap guni-gunilah! Aku rasa macam nak cekik-cekik jer kepala lutut dia. Tapi, aku masih hormat dia. Aku senyum jer. Sedekah!

First, pakcik tu ambik ruang tempat duduk aku. Dah tu dia siap suruh aku tepi sikit. Walhal, aku sikit pun takdak masuk kawasan seat dia. Aku rasa macam nak menjerit jer kena buli dengan pak cik tu! Second, sepanjang aku berulang-alik dari KL ke Tawau. Kali ni lah aku rasa flight tu panas. Berapi sampai tahap aku berpeluh-peluh. Sebab kan, pakcik tu alih aircond aku pergi tempat dia. Sedih. Time tu aku rasa macam nak jerit jer kat telinga dia yang aku dah panas. Tapi, aku senyap je la. Sebab dia tengah khusyuk baca buku time tu. Third, aku duk tepi tingkap.. so bila pramugari nak bagi aku makanan. Memang the baby hand aku ni tak dapat nak sambutlah. Aku terpaksa berdiri. Tapi, pakcik tu boleh buat dunno jer! Pakcik...kenapa pakcik macam ni.....huh! Lastly, orang yang hujung tu tolong ambik bagi kat aku. Aku rasa dia pun perasan kesombongan pakcik  tu!

Aku terpaksa tidur, tidur dan tidur untuk menahan kesabaran aku. Aku takmau jadi penumpang yang derhaka dengan penumpang lain. Wajarkah? HAHA. Whatever sungguh! Kalau aku cakap dengan dia pun silap-silap aku yang kena tengking. Mencik! Mencik! Mencik! Sebab aku tengok pakcik tu pun jenis yang panas baran. So, aku peluk Cikki sampai kurus lepas tu aku tidur. Biar pakcik tu bengkak dengan aku. Sedih! Sebenarnya, aku yang bengkak dengan kau pakcik! 

Kesimpulannya, jangan jadi sombong dengan tak semena-mena. Nasib jer pakcik jumpa manusia yang masih boleh tahan sabar macam aku. Kalau jumpa yang sama macam dia, aku rasa dah terpaksa buat pendaratan kecemasan kot! HAHA. Macamana nak wujudkan yang tua dihormati yang muda disayangi? Kalau yang tua tak nak tunjukkan ciri-ciri yang patut golongan muda ni contohi... Tapi aku tak salahkan 100% la pakcik tu. Kotlah dia tak sempat makan ke sebelum naik flight. Bergaduh dengan family ker and whateverlah. Yang penting, Lyeen selamat sampai Tawau.:.:)

P/S: Sampai rumah aku cerita dengan Abah aku... Abah aku cakap.." Kenapa kau ndak buang dia dari tingkap kapal tu?"..HAHA. Aku tahu motif abah aku!. Ok bai..

Assalamualaikum

23 000 Makan Cupcakes!:

Sheila Adziz berkata...

wow.. besrnyer teddy bear.. nk gak...hwhw

Lynn Damya berkata...

hahaha sabo je lah yek..btw, comel teddy bear tu, hihi :D sorry lama xBW sini, utang BB blom bayar lah, haha line slowwww je..wuwu

mujagirl92 berkata...

sngat beci bila tak leh luahkan perasaan marah sebab orang tu lagi tua daripada kita,,, grrr,,

Unknown berkata...

@Pn. Sheila@CC haha..boleh jer...nk pos..nk pos..HAHAH

Unknown berkata...

@Lynn Damya hakhak...takpe2..lyeen pun sama je...nk puas2 bw ni..hahaha

Unknown berkata...

@Nurmujahidah Ismail kan..kan..rasa mcm nk pekik laju2 kat telinga dia..:)

fifie berkata...

Next time lyeen kena sound sikit pakcik tu. Cisss orang macam nie memang menyampah sungguh.

Unknown berkata...

@fifie tu la psl..nk sound tp takut kena lempang..hahhaa...next time lyeen buang je dia dr tingkap..HAHA

Meeda berkata...

kita yang baca ni pun rasa panas hati aje.. macm mane akak boleh tahan..

Ikam berkata...

untung pakcik tu jumpa ang..

Unknown berkata...

@Az Meeda kan..akk pun xtaw..kot excited nk balik kg..tu yg xmau mrh2..hahaha:P

Unknown berkata...

@Ikmal Hanif kan..kan..haruslah..klu dia jumpa kau..aku rasa dia dah koma..hahaha:P

Cikpijaaa berkata...

salam. wahh. comelnya teddy bear tuh ! :DD

a'ahh laa. knpa lyeen x campak je pak cik tuh? Ngee. syian pak cik 2. x baek kan. dye kan tua. sabar je laa ek :) >.<

Unknown berkata...

Haha.. Sabo je la.. Pakcik nih pun, nak ngorat adik cun nih ke? Hihi. Macam korea plak.

MalizaMah berkata...

#jelessss.... haaaaaaaaa
cupcake nk tahu tak.. (tetiba panggil cupcake).. act leeza pernah tersilap org ant awk n kawan awk dlm gmbr tu.

Lokman berkata...

sabo,sabo.. angin x ok kot..

adventure mama berkata...

pakcik tu first time nek flight..die lupe die nek flight ke nek bas...hahha

Unknown berkata...

@CiK FizA hahaha..kan..kan..cikki mmg comel x mcm pcik tu..kejam2..heheh

Unknown berkata...

@WaneyRedza hakhak. klu mcm tu la ghupanye pcik tu nk ngorat..xnak aihh..hahaha

Unknown berkata...

@Leeza dayasari [santai leeza] yer kn kak..hahaha...cupcakes dgn mash kan rumate..rmai yg slalu silap org..hehehe:P

Unknown berkata...

@Mohd Lokman Bin Ramli nasib jer dia tak buang angin kot..hahahaha

Unknown berkata...

@Zuraidah Butang hahaha..taw xpa..kot dila rasa dia naik basikal kot..hahahaha

9n0L4 berkata...

alaaaa. pcik tu jeles. die takde teddy bear kot. hihi.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...