Ahad, 21 Oktober 2012

Pejam Celik

Assalamualaikum Warahmatullah Hiwabaraktuh..
Salam 100 biji cupcakes bersalut coklat...

Update blog lagi. Percayalah bahawa saya seorang yang sangat proaktif bila mampu update blog. Manusia yang rajin update blog adalah manusia yang proaktif lagi berjiwa merdeka. Mendabik dada kejap!HAHA. Abaikan penyataan manusia yang perasaan hebat. Sebenarnya, lepas solat subuh tadi, buat kesekian kalinya Lyeen rasa 'takmau tidur!'. HAHA. Sebab takut terlajak sebenarnya, Lyeen ada latihan debat pukul 10.00 nanti. Tahulah hujung minggu macam ni waktu tidur selalu jer terlebih-lebih. Pagi ni Lyeen breakfast dengan ayam kepsi seketul bersama nescafe secawan, rock kan nilai sarapan aku. Kepsi tu Abang Adi beli semalam. Untunglah ada abang yang datang jauh-jauh semata-mata nak bagi adik makan kepsi. Alhamdullilah. Habis pendahuluan entry!


Di kala hati bertaut ampuh,
Doa abadi ke hujung raga,
Di sanubari cinta berlabuh,
Redha Ilahi tuntun ke syurga. 

Khamis lepas, IPG Lyeen buat sesi bergambar untuk semua student dia. Maka, kami sepakat pilih tema hijau  merangkap warna tema kelas kami untuk hari tu. Sweet jer dengan dak lelaki guna baju Melayu lengkap. Handsome bergaya u allss. Meriah. Kelassss gitu. Perempuan pula siap pakai tudung bawal chrown yang sepasang tu. Sebenarnya aku tak suka pakai tudung tu sebab susah nak bentuk! Tapi, aku gagahkan jari aku untuk sentiasa betulkan tudung tu!Mencik...Mencik..!


Credit to diva kelas saya. Eva yang sangat-sangat rajin bawa tab dia kehulu dan kehilir semata-mata nak tangkap gambar tiap saat, detik even jam! HAHA. Lyeen sangat-sangat bahagia ada kawan macam mereka ni. Sweet, gagah, perkasa, comel dan seangkatan dengannya. Dorang dah tahu sangat dengan perangai masing-masing. Kalau dulu mungkin akan menyampah dengan perangai masing-masing, tapi sekarang semua dah mulai faham dan dah tahu macam mana nak buat dunno bila kawan lain  merajuk. HAHA. Kejam kau Lyeen!


Tu sebab kita selalu dengar. berkawan biar beribu, berjuta dan sebanyak mungkin. Tapi bercinta biarlah satu. Kawan dan cinta ada banyak bezanya. Tu sebab ada fakta yang kita selalu dengar "kawan boleh saja bertukar menjadi cinta untuk kita. Tapi cinta tak akan mampu bertukar menjadi kawan selepas bercinta.Andainya ada itu adalah suatu yang sangat kecil". Saya bahagia ada ramai kawan. Even dalam sepuluh kawan tu mesti ada jer sorang dua yang akan buat kepala otak kau rasa macam nak letak kat depan  tiang gol. Lepas tu tampar laju-laju. Kan.Kan. Tapi, itulah namanya asam garam berkawan. Lepas gaduh tu baiklah. Tapi, kalau u all cinta-cinta, try lah gaduh. Sah-sah akan ada perang dingin sampai hari raya. Tak percaya, cuba try test!


Apa yang saya suka kat gambar ni bila ada Syuhada. Syuhada sangat-sangat susah nak ambik gambar dia. Mahal sangat. Tapi, hari tu dia jad hyperactive dengan ajak orang lain ambik gambar dengan dia. So sweet. HAHA. Sila fokus beg siapa paling comel kat situ! Yes! HAHA. Beg Lyeen made in Sabah. Bawa terbang naik kapal Air Asia untuk bagi orang KL jealous dengan beg made in Sabah aku. HAHA. Takbur! Siapa yang nak beg Sabah macam ni boleh contact saya. Free postage. Otak niaga dah mula diternak sebab semester depan Lyeen nak jadi tauke tudung roses ni. Nak tanam roses banyak-banyak semester ni untuk jual borong semester depan. 


Amatur macam aku sangat hebat bila edit gambar. HAHA. Hingga orang lain tak dapat tengok muka orang dalam gambar. Klik je gambar untuk saiz lebih okey. Yes. Kami adalah wanita-wanita yang gagah perkasa kelas PISMP 2D untuk tahun ini. The only one kat tengah tu mentor kelas Lyeen. En. Santharan yang sangat-sangat baik. Even dia sibuk sangat semester ni, so kami jarang jumpa dengan beliau. Tapi, takpa...beliau rajin tanya khabar anak-anak dia juga.. Takpa, kami anak-anak yang baik. Baik sangat-sangat. Petang tu kami join Karnival Pertandingan Bola Tampar Mini anjuran DPLI, main dalam hujan. Tak sedar diri yang aku selesma, demam, batuk dan migrain tahap rendah time tu. Teruja plus-plus jer time main dalam hujan tu. Dan, alhamdullilah kami berjaya merangkul gelaran "Juara" itu. HAHA. Sekali lagi dapat hamper yang sangat besar. Isnin ni kami bongkar hamper!


Bila dah sampai sesi gambar-gambar ni, rasa taknak berhenti ambik gambar jer sampai penat. HAHA. Single one guna baju hitam diantara seluas bendang berwarna hijau ini ialah pensyarah Literasi Bahasa yangs uper duper rilks, santai dan sebagainya. Masuk kelas beliau sangat-sangat enjoy. Part paling aku suka bila part buat lirik berdasarkan bilangan suku kata yang beliau nak lepas tu nyanyi. Part paling buat aku rasa macam nak serlahkan bakat terpendam! HAHA. Walhal aku manusia pertama yang bagi alasan "Dr, saya sakit tekak hari ni. Saki sangat". Ayat power student yang taknak buat kerja. Kejam!


Tak taw apa motif letak gambar ni. Tapi nak letak jugak! "Sahabat ialah rumpunan kasih sayang yang subur selagi hati bertaut satu". Tengok background tu siap ada pasi-padi. Sesuai dengan tema kan. Hijau-hijau bendang. HAHA. Pejam celik, pejam celik dah nak akhir semester. Seminggu lagi dah nak final exam. Minggu lepas tu pula dah balik Sabah. Yes! Yes! Nak rehat puas-puas sebab semester depan kena study lagi strong sebab hipotesis yang Lyeen boleh buat ialah "Semakin bertambah bilangan semester semakin  susah subjek yang akan kita pelajari." Fakta ni. Percayalah....T_T. Tak percaya juga dah macam-macam hal berlaku tak kiralah baik ke buruk ke. Semuanya berlaku tanpa kita sedari. Pantas jer masa berlalu kan. Sekarang pun Lyeen dah 20 tahun. Kena lebih sedar diri sikit. Tak boleh main-main dah.Insyaallah. Kita sama-sama berubah untuk menjadi lebih baik okey. Itu janji kita dengan Maha Pencipta.


Sekarang Lyeen sibuk dengan latihan debat sebab Isnin, Selasa dan Rabu nanti Lyeen terlibat sebagai pendebat yang sangat penakut. HAHA. Doakan kejayaan team Lyeen.Kalau Lyeen diberi kekuatan, insyaallah Lyeen akan ikut bersidang. Kalau tak, Lyeen jadi pendebat teknikal saja. HAHA. Lama sangat dah tak berdebat. Last berdebat tahun lepas. Bahagia sebab team Lyeen dapat jadi johan time tu dan lagi-lagi tak sangka Lyeen jadi pendebat terbaik untuk persidangan final tu, walhal aku tahu aku merepek! Rezeki. Alhamdullilah. Thanks untuk Bhen, Kak Nadia dan Shahrul yang percaya pada saya untuk join pertandingan ni. Thanks juga untuk Abang Paizal yang banyak berkongsi pengalaman. Sila fokus pada banner. Jejaka bersongkok itulah  Abang Paizal. Dia sangat hebat. Teruja sangat dengar dia berdebat. Tersusunnya ayat-ayat dia. Motivasi untuk team kami! Pertandingan kali ni lagi hebat sebab lagi banyak team yang akan ikut bertanding. Mohon doakan kejayaan team Lyeen okey. 

P/S: Entry yang sangat panjang untuk tahun ini kan? Aku tahu. Membaca jambatan ilmu. Ok bai. Selamat berhujung minggu.

8 000 Makan Cupcakes!:

Ijatz berkata...

:-) nice

Cikgu Q-RatU aiNi berkata...

Good luck! Lyeen memang hebat!

Hanif Redland berkata...

Teruskan berusaha Cik Lyeen..good luck nanti.. :)

mujagirl92 berkata...

lyeen banyak upload gambar kan,, nak tanya,, pernah tak keluar exceeded upload,, muja tak leh upload gambar dah sekarang,, google kata,, dah exceeded quota kat picasa,, sadis amat,, sob3

Unknown berkata...

@Ijatz thanx izat..:) hahaha

Unknown berkata...

@Cikgu Q-RatU aiNi insyaallah kak..itu yg d hrpkan..:)

Unknown berkata...

@Hanif Redland wah..thanx..thanx..:)kamu juga ok..

Unknown berkata...

@Nurmujahidah Ismail setakat ni takdak plak..hehehe:) kena kawal gambr ni..hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...