Isnin, 29 Oktober 2012

Hilang mencari kekuatan!

Assalamualaikum Wrahmatullah Hiwabarakatuh..
Salam kemanisan penuh keberkatan...

Untuk terakhir kalinya, Lyeen update blog sebelum sesi malas-malas kunjung tiba. Selepas ni, Lyeen akan fokus sepenuhnya denga 3 paper terakhir sebelum exam. Lyeen akan berhadapan dengan 3 paper yang super duper susah uoolssss! So, kena pulun habis-habisan buku-buku dan nota yang Lyeen tak habis baca lagi. Mohon doakan Lyeen dapat jawab dengan baik sepenuh jiwa raga. Lepastu, bolehlah Lyeen balik Sabah dengan amannya meninggalkan semua cerita-cerita lama yang Lyeen lalui sepanjang semester ni.

Lyeen tahu bahawasanya, Lyeen dah banyak sakitkan hati orang lain. Sakitkan jiwa dan otak orang lain. Sampai ada tahapnya orang terpaksa ketuk dahi aku guna skop gajah untuk sedarkan aku. HAHA. Apapun, maaf sangat-sangat buat manusia yang Lyeen sakitkan. Tak kiralah dari hati kamu mahupun anggota badan kamu. Aku tahu bila aku rempuh orang kamu akan rasa macam lori balak yang langgar!Kan.Kan. Kan, Tipu! HAHA. Untuk kesekian kalinya juga, Lyeen rasa diri ni begitu kerdil, betapa aku jauh dalam semua perkara. Terlalu sibuk mengejar duniawi sehingga lupa pada akhirat. Sehingga aku lupa niat asal aku sampai sini. Astagfirullahalazim. Maaf mak abah. Lyeen akan betulkan nawaitu mulai saat ni. Yeah! Itulah manusia bila diberi kegembiraan sedikit, mudah sahaja lupa pada yang sepatutnya tidak dilupakan.

So, Lyeen cuba untuk ambil masa semaksimum yang boleh untuk sentiasa kuatkan diri sendiri. Untuk sentiasa yakinkan diri sendiri. Lyeen tahu Lyeen tak kuat. Sangat lemah. Sebab itu, aku perlu masa untuk mencari kekuatan sama ada dari segi kepala otak aku mahupun jasad aku! Sehh. Ayat power! Manusia itu diberi ruang dan peluang untuk berubah, cuma mereka tidak pernah menghargai ruang dan peluang itu. Dan aku? Mungkin sudah tiba masanya untuk aku mengisi ruang dan peluang itu. Manusia akan tersedar apabila mereka mengalami sesuatu yang akan menyedarkan diri mereka. Sungguh. Aku bukanlah manusia yang sempurna. Tapi, aku berusaha untuk menjadi sebaik yang boleh supaya orang disekeliling sentiasa tersenyum ketika melihat aku. Dan terus mendoakan aku untuk bersamanya di syurga yang indah.

Jangan bermain dengan hati. Kerana hati itu sangat 'fragile'. Semoga waktu yang aku ambil mampu membina keberanian yang tinggi dalam diri aku. Kotlah aku jadi Badang lepas ni. Kau ada! HAHA. Semoga kekuatan sentiasa berada disamping aku dan memimpin tangan aku. Berubah ke arah kebaikan itu pahit kerana syurga itu manis.:) Yakin bahawa Allah satu-satunya harapan yang utuh untuk kita sandarkan. Dan aku harap aku tidak lepas dari lindungannya. Aamiin.

Motif letak gambar supaya dapat aura kekuatan dari yang baca enty ni.Sarangeo! HAHA.

P/S: Lyeen seorang yang lemah. Tapi aku cuba berlagak kuat supaya orang tak berani pijak-pijak aku. Hoyeh! Kalau pasal jodoh, aku harap tahun depan adalah orang pinang aku dengan bawa 30 dulang cupcakes! HAHA. Jaga diri. Hidup baik-baik. Jodoh tak kemana. Walau saya pergi ke menara Eifell yang paling atas pun. Kalau Allah dah tentukan jodoh. Kita pasti bertemu. Sweet jer ayat aku. HAHA. Doakan Lyeen dapat jawab semua soalan final exam ni dengan jayanya. Aamiin.
Assalamualaikum

10 000 Makan Cupcakes!:

Unknown berkata...

http://mahabbahathirah.blogspot.com/2012/10/couple-t-shirt-promotion.html

jom tengok promosi T-shirt couple..!
hanya utk anda! :D

Nabellaヅ™ berkata...

setiap orang ta lepas drp buat salah..
sakitkan aty orang nie biaselah, bukan sengaje2 bwat.. =)
anyway, gud luck akak comell.

feel free to visit my blog. =)
mind comment my entry?
http://natasya-pink.blogspot.com/2012/10/ciri-ciri-lelaki-yang-suka-kahwin-lebih.html

kucing hitam berkata...

Semoga anda terus tabah ok..! keep strong..!

jalan2 baca entry dan follow sekali..

Cikgu Q-RatU aiNi berkata...

:) Semoga dipermudahkan.. :)

Unknown berkata...

gudlak lyeen.. smoga bertemu jodoh d tingkat Eiffel yg paling atas.. hehehe..

Unknown berkata...

@natasyapink kan..kan..xpa..lyeen dah mnta maaf..hikhik...wah...thanx adik comell..:)

happy blogging..

Unknown berkata...

@MarliaMarble insyaallah akmu..btw..thanx taw..:)

Unknown berkata...

@Cikgu Q-RatU aiNi insyaallah..aamiin kak..:)

Unknown berkata...

@Anne Nurain terus honeymoon kan kat tgkat pling ats tu..wah..sweetnya..suka2..suka..hahaha

9n0L4 berkata...

best of lucks ye. nnt dpt result, kite blanje cupcakes. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...