Sabtu, 27 Oktober 2012

Bila dah tak suka. Tak sukalah!

Assalamualaikum Warahmatullah Hiwabarakatuh..
Selamat Hari Raya Aidiladha. Selamat menjamu makanan yang super banyak kat atas meja makan. Lyeen suka ingatkan kat semua readers blog Lyeen untuk kita sentiasa sedar tentang kehidupan kita. Hidup cuma sekali, so kita enjoy dan ingat pada akhirat. Sweet jer mukadimah hari ni kan. HAHA. Lyeen baru jer habis pulun drama Adam & Hawa tadi. Sedih! So, entry ni ditaip pun sebab rasa sedih tak habis lagi! HAHA.


*Sila puji bunga aku yang mekar sekembang. Pokok bunga yang takdak bunga. Ada daun jer. Tapi, Lyeen tahu masih tetap sweet. Okay! Dalam hidup ni ada benda yang kita tak suka dan ada pula benda yang kita suka. Bila kita suka kat sesuatu, apa sahaja yang mampu kita lakukan untuk dapatkanya, kita akan usaha selagi mampu. Kan.Kan.Kan. So sweet. Tapi, bila kita tak suka, nak tengok bayang-bayang  pun rasa macam nak menjerit bagai nak rak sebab kalau nampak betul-betul lagilah rasa menyampah plus meluat super-super. 

Tapi, kita kena ingat, sekuat mana pun kita tolak, tolak, tolak dan tolak orang yang kita tak suka. Kalau dah memang tertulis dia untuk kita. Why not kita terima dia? Lyeen semangat buat entry ni bila tengok cerita Adam & Hawa la ni. Hawa tu asyik tolak, tolak, tolak Adam. Tak nak kat Adam! So, kenapa tak nak terima? Alasan dia tak sayang dan takda perasaan kat Adam. Tapi, Adam dah sayang kat dia sangat-sangat. Sedih! Tapi, ending cerita ni? Hawa bahagia dengan Adam, walhal Adam juga yang dia tolak kuat-kuat dulu. Itulah namanya takdir! Ketentuan!

 Okay, Lyeen sebenarnya memang suka cerita macam ni kan? Bajet macam Lyeen lah manusia paling bahagia saat ni. Tak sedar diri tengah single plus-plus. HAHA. Hey, saya single pun saya bahagia okay! HAHA. Saya dah 20 tahun. So, saya kena bertindak lebih matang dari sebelum ni. Jika kamu fikir bila sendiri itu lemah. Tidak!Yakinlah bahawa sebenarnya Allah itu sentiasa disisi kamu untuk memberi kekuatan. Kita selalu lupa pada Dia walhal Dia itu tak pernah lupa pada kita.


Sebenarnya, takdak motif nak letak gambar. Tapi, nak letak jugak! Sebab nak tunjuk kehebatan aku edit gambar guna photoscape! Yeah!Berbalik pada isi entry..."Ku percaya kemana pun kau berjalan, suara cinta menuntunmu kepadaku, kerana bila cinta sudah ebrsemadi takkan terpisah hati. Demi cinta dalam hatimu ku yakin engkau untukku. Meski jejak pisahkan kita, ku yakin cintakan bawa kembali padamu." Yakin bahawa kita bukan sendiri. Kita masih ada ramai orang disekeliling kita yang sayang kita. Perlu kita. Saya bahagia dan sangat-sangat bahagia sekarang. Saya percaya kebahagiaan adalah milik orang yang mengimpikannya dan berusaha mendapatkannya. So, berusahalah mendapatkannya. Bila dah tak suka, tak payahlah suka. Bila suka, sukalah sebaik-baiknya. Suka. Suka. Suka. Suka. 

p/s: Suatu masa kita akan menyesal bila hilang sesuatu yang tak patut kita hilang. Dan suatu masa bila kita dapatkannya semula, kita akan mula sedar dan menghargainya. Jika kamu kehilangan sesuatu, redha. Andai yang hilang itu kembali mungkin itu yang terbaik untuk kamu. Cuma kita tak pasti adakah ia berakhir dengan sebuah senyuman yang manis ataupun airmata duka. Doa plus Tawakal. Allah menjanjikan yang terbaik untuk kita.

6 000 Makan Cupcakes!:

Hanif Redland berkata...

Betul tu cik lyeen..bersyukurlah dgn apa yang kita ada sekarang, sesungguhnya itu adalah yang terbaik untuk diri kita.. :)

Unknown berkata...

@Hanif Redland kan..kan..jgn khufur dgn nikmat yg Allah bg pd kita..:)

ct kektus berkata...

adik cakap cerita adam hawa ni seronok. tapi tak ada keinginan lagi pulak nak tengok. hehee


# jodoh tu dah ditentukan. kalau kata taknak, tapi dah jodoh nak buat macam mana kan. :D

Unknown berkata...

@ct kektus xyah tgok al..sedih2..stress2 tgok part2 yg buat sedih..:) tp serius bestttttt:)

9n0L4 berkata...

Allah know the best. pasti ade hikmahnya. ;)

Unknown berkata...

@9n0L4 yes dear..ada hikmahnya..:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...