Isnin, 6 Februari 2012

Tips nak cari followers dan readers!

Assalamualaikum u all....
Erm, hari Lyeen berbesar hati dan bermurah hati untuk memberi tips lagi...
Apa kau ingat kau best sangat Lyeen ank bagi tips?..(Berfikir sejenak..maybe lah!) Hahahaahah...
U alll tolong Pannnnngggggggg! muka Lyeen sekali.. Dah? Ok, good...:)
(Memberi tips dengan pipi yang merah kena Pannnggg!!! hahhahaa) Okey, jom start..:)

1. Letak butang "FOLLOW' tu, kalau boleh atas sekali sebab apa? Supaya kalau ada bloggers yang memang niat nak follow blog u all tak terkial-kial..'mana nak follow ni?'..Ha, kalau dah jadi macam tu kan susah jawabnya..Last-last bloggers tu blah je dari blog u all..Kan rugi..:)

2. Jangan letak background yang sakit mata nak memandangnya, terutamanya warna-warna terang macam merah,oren..Huh...Mata yang silau akan menyokong niat bloggers tu untuk tekan butang 'X' berwarna merah kat atas tu..Percaya? Bagus....Nah, cupcakes..:)

3. Background music.. Errr....okey, kalau lagu pula, kalau boleh lah jangan letak lagu yang boleh buat bloggers lain terkejut...'Oh, mak!!!!' Tetiba lagu yang rock sangat2 bebeh..!yoyow...Hahhahaa...boleh, tapi u all bayangkan, biasalah bloggers ni suka berblogwalking malam-malam, sunyi...Then, tetiba buka blog yang lagu mak aiii....Cancel blogwalking, takut mati terkejut!

4. Kalau singgah kat blog bloggers lain, rajin-rajin tinggalkan komen kat entry dorang...Tak pun, tinggalkan jejak kat cbox dorang tu...Rasa dihargai jugak diorang kan? Haaa..lagi lah up followers u all...Klasss gitu!

5. Tulisan..Erm, okey..ni faktor penting! Dulu, Lyeen sukalah kan pakai font yang berangkai-rangkai bagai...cantik..comel...Tapi, bila ada seorang bloggers yang baik hati tu, tegur...'dik, kalau boleh guna font yang senang sikit nak baca.'....Dummmmmm!!! Yah, serta merta Lyeen tukar font pegi Arial saiz 12...Rasa macam buat assigment kan? Hahaha..tapi, lepas jer dari tu...Alhamdullilah, ada jugak seciput dua komen melekat kat entry Lyeen..^^

6. Rajin update blog! Jangan jadi macam Lyeen...hahahah..Sebab, bila u all rajin update, bloggers lain akan rasa kehadiran u all...Tapi, bila update  setahun 2 kali..macam raya..tak perlu kot..hehhee..

Okey, setakat tu, 6 tips ni saja kot yang berguna....Kalau ada, Lyeen akan update lagi okey? Sebelum tu, maybe ada yang akan cakap apa ada pada followers? Kami nak readers! Setakat, follow jer tak baca buat apa? Tak yah nak susah-susah kau Lyeen nak cari followers...Erm, Lyeen, sangat-sangat tak sokong statement ni...Bagi Lyeen readers tu hanya akan datang bila dorang follow blog kita kan?

Memanglah kita tak leh nak paksa orang lain baca tulisan kita, tapi....serius..bila kita da ramai followers barulah kita semangat nak menaip entry kan? (walaupun, mungkin takdak orang yang baca..Hahahhahaha) Tapi, dengan ramai followers sekurang-kurangnya kita yakin akan ada juga orang nak baca walaupun tak banyak..Betul tak?

Kesimpulannya, tak salah cari followers banyak-banyak yang penting kita bayar balik orang yang follow kita tu dengan entry-entry yang berguna..Okey..Chill~~~

p/s: Hari ni Lyeen taip entry tak centre...Hahahaa..

12 000 Makan Cupcakes!:

INNANIE ARIFFIN berkata...

music? ada blogger tak gemar sbb kalau blogwalk, kan letak byk blog. bygkan 3-4 blog bermusik boleh pening =)

yg lain btul awak cakap!!!

Azzah berkata...

suka followers yg datang komen2..

Azzah berkata...

suka followers yg datang komen2..

Unknown berkata...

@Innanie | Ariffin yer eh nani..hehhe...yer kan...xpa..bole pause kjap..nway....tq taw..hehe..:)

Unknown berkata...

@Azzah yah..jom komen byk2...tq taw..

LoveMyLife berkata...

susah lah cik lyeen nk wat tajuk entry yg best n membuat org rasa nk baca.....

Unknown berkata...

@LoveMyLife yup betul tu...tapi, kita kena kreatif kot nk bg tajuk2 yg gempak n buat org tertanya2..apa ada pada entry kita brdsrkan tajuk..:)

emy|farid berkata...

nak kena pang? hehe gurauuuuu jangan marah syg. hehe

*trademark tu panggg

Unknown berkata...

@emy|farid hahhahhaa..ye emy..trdemrk yg skit..hahahha...

diba berkata...

entry pn kne mnarik..;)

aisyah humaira' berkata...

tips menarik :)

Ain Kecik berkata...

Suka sangat.. Thanks for your tips.. hehehe.. =D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...