Ahad, 29 Julai 2012

Kau sakiti aku!

Assalamualaikum Warahmatullah Hiwabarakatuh...
Salam berbuka puasa dan salam kekenyangan...
Syukur Alhamdullilah...

Hari ni, terlalu kuat dugaan ramadhan untuk Lyeen. Semuanya seperti memaksa Lyeen utntuk segera minum air mineral berbotol-botol. Namun, alhamdullilah Allah SWT masih memberi kekuatan pada diriku ini. Terima Kasih Ya Allah.

Semakin hari, aku semakin pelik dengan sikap manusia yang macam chipsmore. Kejap okey, kejap tak okey!
Apa masalah wanita itu sebenarnya? Dari dulu hingga saat ini dia selalu cari masalah dengan aku?
Apa lagi yang dia mahu dari aku? Sebelum ini dia seakan-akan ingin kebahagiaan seperti aku. Dia ketawa diatas juraian air mata aku. Dia menari atas tangisan aku. *Okey aku tahu ni lirik lagu!
Lantas, hari ini kebahagiaan itu sudah ada didepan matanya. Kenapa perlu memandang sinis kearah aku/

Sebelum ni, aku pernah remove dia dari segala jenis memori aku. Friendlist dekat FB bahkan jumpa dia kat sekitar IB pun aku buat dunno! Tapi, disebabkan rasa keperimanusiaan aku yang tinggi, aku amsih boleh berbelas ehsan. Aku masih memohon maaf meski bukan aku yang menempah kesalahan dan kesakitan!
Tapi, hari ini kau lakukan sekali lagi. Apa yang kau mahu sebenarnya?
Apa yang aku ada selama ini aku lepaskan semuanya untuk kau!
Kau punca!
Kau faktor!
Kau penyebab!
Semuanya kerana kau!

Tapi sekarang kau balas dengan jeligan maut bahkan aku seakan terhumban jauh ke dasar laut!
Sehhhh..ayat aku tak boleh blah! Hahahaha...

"Satu perkara yang perlu kita ingat, dosa yang susah untuk kita memohon maaf adalah dosa sesama manusia itu sendiri. Ingatlah.!Jujur, saat ini tidak akan ada maaf bagimu! Sekali aku benci kau. Selamanya benci ini tetap untuk kau!"

P/S: Aku tahu aku kejam buat entry macam ni bulan puasa yang suci murni ni. Tapi, ini sekadar renungan buat manusia yang tidak tahu menghargai kebaikan orang lain. Sekian. Nah cupcakes 40 biji. Sila makan.

8 000 Makan Cupcakes!:

Noor Zaironna Jaihan berkata...

dia sebenar seorang yang sangat iri hati ~ pernah rasa dan sekarng pun merasai nya :(

SuparMan SuaRez berkata...

Lapar Trus Aku baca Entri Ko nie..hahahaha.
Sabar...sabar itu Kiut...
:P

Unknown berkata...

@Noor Zaironna Jaihan berbekalkan sabar shj la kan dik..T_T

Unknown berkata...

@SuparMan SuaRez ko lapar apa?bukan dah berbuka ka di sabah?hahahhaa

Pocket berkata...

sabor jer la yang pocket buleh kata,
nak bagi suggestion,pocket pun tak tahu cerita.

tp orang puteh kata..
'good things will come to those who wait'

dan kalau 'those who waits' tu adalah orang penyabar...

then 'good things will come to penyabar'

chill sis, taruk taik idung dlm cup cakes tu :D

Unknown berkata...

@Pocket hahaha..yah..insyaallah...eewww...takmau r..letak taik hidung pe kebenda..hahahaha

nadia berkata...

bersabarlah. kita tak tau ada hikmah dr setiap yg berlaku.
Kita doa semoga die berubah . :)

Mia Meymi berkata...

sabar k..moga Allah bukakkan pintu hatinya..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...