Selasa, 25 Oktober 2011

Nilai aurat hari ini?


Hye semua...suspen jer kan tajuk post kat atas tu!Hehehee..tak da la...tadi asyik berblogwalking lyeen terserempak dgn entry yang sgt2 best dan boleh dijadikan pengajaran..boleh KLIK SINI..cute sehh owner blog tu..Okeyh..berbalik pada tujuan asal entry ni ditulis..


Serius,lyeen jugak bukannya dalam kalangan mereka2 yang warak dan baik..lyeen taw lyeen punya salah dan kelemahan juga...Tapi,melihat pada nilai aurat wanita hari ini..Melayu khasnya..sangatlah sedih untuk kita ceritakan apatah lagi untuk kita lihat dgn mata kepala sendiri!

Seakan2 maruah bangsa sendiri dicanang ke sana dan ke mari..lyeen tertarik dgn ayat ni..
"wanita hari ini tidak tahu untuk membezakan MENUTUP dan MEMBALUT aurat mereka"
Sungguh,lyeen juga kdg2 alpa dgn fesyen dunia yang semakin menuntut ke arah keburukan namun ALHAMDULLILAH lyeen cepat tersedar dan mohon Allah SWT memberi peluang untuk terus berubah ke arah kebaikan..


Sungguh!Aurat seakan2 menjadi tontonan utama dan tiada lagi perasaan malu itu untuk  menghalang segala keburukan!Secara tidak langsung imej wanita itu terjejas sama sekali!Yang bertudung..alhamdulilah..tapi seringkali menjadi ISU apabila tudung ittu sekadar menutup helaian rambut dan bukannya anggota yang patut ditutup!Di mana nilai aurat itu hari ini?


Yang tidak bertudung?Carilah jalan penyelesaian dan moga pintu hati kamu terbuka luas..Amin..

Wahai Nabi, suruhlah isteri-isterimu dan anak-anak perempuanmu serta perempuan-perempuan yang beriman, supaya melabuhkan pakaiannya bagi menutup seluruh tubuhnya (semasa mereka keluar); cara yang demikian lebih sesuai untuk mereka dikenal (sebagai perempuan yang baik-baik) maka dengan itu mereka tidak diganggu. Dan (ingatlah) Allah adalah Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani. [33:59]

..Semoga aurat kita terus terpelihara...


7 000 Makan Cupcakes!:

Tanpa Nama berkata...

nice entry :)

MalizaMah berkata...

entry yang baik.
buat semua krn ALLAH...

Unknown berkata...

@NormaLiza Mah
tma kasih2...

Unknown berkata...

@era kecik
tma kasih jugak..

Kancil 8349 berkata...

kita doakan mereka semua sedar...sebab nak tegur pun susah...melainkan kuasa Allah...agar hati mereka berubah

Unknown berkata...

@Kancil 8349 betul2x..insyaalah smoga mereka mampu berubah ke arah yg lebih baik..

fiQRa berkata...

byk kebaikan kita mnjaga aurat :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...