Ahad, 12 Oktober 2014

Apa ada pada ZYFON?

Assalamualaikum Warahmatullah Hiwabarakatuh.
Salam Cupcakes Cokelate!

Alhamdullilah, Lyeen muncul lagi hari ini. Menaip dan terus menaip seolah-olah hari-hari Lyeen menaip. Lyeen minta maaf sebab berkurun lamanya sudah Lyeen meninggalkan Tanah Kedaung ini tanpa disentuh sedikitpun. Selesai je praktikum, Lyeen memang sibuk dengan dunia teater yang akan dipentaskan pada 14 Oktober 2014 nanti.


Teater kanak-kanak Zyfon adalah gabungan 19 tenaga kerja dari Produksi Gen Alpha yang sekian lama mencipta idea baharu untuk menghasilkan satu jalan cerita yang snagat menarik. Bukan mudah Lyeen dan rakan-rakan produksi nak kumpul skrip, pilih skrip, buat prop, buat latihan, buat promosi, buat macam-macam benda untuk memastikan teater ni berlangsung dengan jayanya nanti.

Apa menariknya teater ZYFON ini? Lyeen nak berkongsi sedikit tentang teater ini merupakan sebuah teater yang penuh dengan pengembaraan, perjuangan, kasih sayang, jenaka,sikap bantu-membantu dan penerokaan! Lyeen tak nak lah cerita panjang lebar sebab Lyeen nak ajak semua yang baca entry ni untuk datang ke Institut Pendidikan Guru Kampus Bahasa Melayu, Lembah Pantai untuk menyaksikan sendiri teater ini. Bawa anak-anak, adik-adik, kakak, abang dan semuanya!


Teater ini akan dipentaskan pada 14 Oktober 2014, pada pukul 8.00 malam bertempat di Dewan Za'ba, IPG Kampus Bahasa Melayu. Bagi pengguna GPS boleh menggunakan carian nama "INSTITUT BAHASA" sebagai petunjuk. Kami dari Produksi Gen Alpha sangat mengalu-alukan kehadiran anda. Sesiapa yang nak datang tu boleh berhubung dengan mana-mana krew kami. Jum Lyeen kenalkan dengan krew-krew Produksi Gen Alpha untuk Teater ZYFON ni :)




















Kami ada 19 krew semuanya. Jangan malu-malu nak tanya. Kami sedia membantu. Sebarang makluman terbaharu kami akan update di pages rasmi iaitu Teater Kanak-Kanak ZYFON Jangan lupa! Kami tunggu kedatangan anda! Masuk adalah PERCUMA!


1 000 Makan Cupcakes!:

Mimbar Kata berkata...

sekali menulis harus terus menulis. bakat menulis tak ada pada semua insan.

terus berkarya

dan bidang yang disajikan drama
saya cukup minati. tahniah

thanks for sharing

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...