Selasa, 20 Disember 2011

Sayap Emas..



Assalamualaikum...
Mulai hari ni kan, Lyeen nak menghimpunkan sendiri MUTIARA KATA?(mutiaralah sangatkan?) Okey..Serius, Lyeen memang suka buat kat-kata indah yang lagi puitis sebab Lyeen memang suka buat..Orang bahasa memang macam tu ke Lyeen?..Kot...Hahahha..Okey, dari semasa ke semasa Lyeen akan update entry yang berlabel "MUTIARA KATA" ni okey? Bertambah dan terus bertambah...
Untuk hari ini.......
.....
.........................
..................................

TADAAAA!!!


"Saya tahu saya tidak punya sayap emas seperti kamu, tapi saya bersyukur punya sayap biasa yang mampu saya bawa ke mana sahaja tanpa risau sedikitpun tentang helang yang mahu merampas sayap saya itu"

Maknanya...

"Lyeen tahu Lyeen mungkin tidak kaya,hebat,bergaya, cantik dan punya kelebihan seperti kamu, tapi Lyeen bangga dan berterima kasih dengan apa yang Lyeen ada sebab Lyeen tidak perlu terlalu takut kehilangan harta dan kelebihan yang Lyeen ada itu diambil oleh orang lain.."

Moralnya, bersederhanalah dengan apa yang kita ada dan jagan terlalu bangga diri.

2 000 Makan Cupcakes!:

Unknown berkata...

bersyukurlah dgn apa yg Allah kurniakan.. ^^

nice entry..<3

Unknown berkata...

Betul..hehee...sentiasa bsyukur dgn apa yg ada..:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...