Isnin, 18 April 2011

Jika kau sahabat...

Pelagi tidak akan setia menanti...
Suatu masa akan pudar pasti...
Bukanku tak mahu cahaya mentari....
Bukan ku tak mahu ukhwah berseri..
Namun, cahaya tak menyinar lagi...

Pelagi bukan selalu ada..
Menyinar pada suatu masa....
Begitu juga aku..
Tidak selalu ada untukmu..
Suatu hari aku pasti jauh....

Bukanku menolak...
Jauh sekali berlari jauh...
Meredah antartika...
Melayar samudera…
Namun,
Demi erti sebuah persahabatan....
Aku gagahkan kaki..
Aku tekadkan hati....

Umpama angin meniup pepohon...
Rimbunan dedaun jatuh gugur...
Kau dan aku tak selama bersatu...
Sengketa mu pasti  menguris jiwa....
Maaf andaiku tak jujur...
Aku berdiam kerana aku tak mampu bersuara...

Aku kenari desa yang tidak nyaring berkicau...
Kicauku sumbang tatkala kau kakaktua berkata-kata....
Namun, aku tidak iri...tapi aku terhiris...
Bukan aku emosi...tapi aku sensitif...
Bukanku tagih simpati...tapi ku rayu kau mengerti...

Walau kau dan aku jauh berdiri...
Mataku masih memandangmu...Kerana kau sahabat..
Dulu hingga kini.....
Walau kita jauh berbeza...
Aku jauh bukan kerana sakit...
Tapi untuk merawat....
Pohon mengerti...
Kita insan terpilih....

Nukilian buat sahabat....
Ulfah, Dewi,Jen,Bell,Heny & Yuyuq....and buat insan yang.....bergelar sahabat…J

0 000 Makan Cupcakes!:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...